Reumatische voet behandeling

De voeten van reumapatiënten zijn vaak extra gevoelig door gewrichtsontstekingen, slijtage in de gewrichten en/of standsveranderingen van de voeten.
Als reumapatiënt heeft u bijna altijd te maken met ongewenste eelt- en likdoornvorming van uw voeten.

Dit heeft te maken met:

• De veranderende stand van voet en tenen
  • Het weefsel onder de bal van de voet dat dunner wordt of verschuift
  • Schoenen die niet goed (meer) passen

Ik kan u adviseren op het gebied van huidverzorgingsproducten en de keuze van uw schoenen. Indien nodig adviseer ik u naar uw huisarts of podotherapeut te gaan.
Raadpleeg uw ziektekostenverzekeraar of dat u voor vergoeding in aanmerking komt.

Behandeling reumatische voet bestaat uit:

• Een anamnese, dit is een vraaggesprek waarin eerder doorlopen ziektes, medicijnen en allergieën in kaart worden gebracht
  • Inspectie en onderzoek van de huid en nagels, waarbij gelet wordt op eelt, blaren, likdoorns, roodheid en temperatuur van de huid van de onderbenen en eventueel (doorgemaakt) ulcus(wondjes), schimmelnagels, ingroeiende nagels en verdikte nagels
  • Inspectie en onderzoek van de voetvorm- en stand afwijkingen d.m.v. blauwdrukken
  • Het afnemen van testen met betrekking tot doorbloeding en gevoel
  • Inspectie en advisering van schoenen en sokken door beoordeling van de pasvorm en slijtage
  • Opstellen van een behandelplan, waarin opgenomen de werkdiagnose, behandeldoel(en), behandelmogelijkheden, behandelfrequentie en evaluatie
  • Rapporteren naar de verwijzer indien noodzakelijk in overleg met u